Cookies pozwalają nam świadczyć i ulepszać usługi w serwisie kuvi.pl. Korzystając z kuvi.pl akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Sam Tworzę Programy i Gry Na Telefon Komórkowy

  6 godz. 31 min. materiałów video

  2 zapisanych kursantów

  15 lekcji video

  Certyfikat odbycia kursu

  System pomocy do każdej lekcji

  Dożywotni dostęp online

  Mobilny dostęp z całego świata

  Autor kursu: Daniel Tokarz

  Faktura od autora: Tak

Kurs J2Me

Sam tworzę gry i programy na telefon komórkowy to kurs Video, który od zupełnych podstaw (łącznie z pobraniem darmowego oprogramowania) przedstawi Ci proces tworzenia własnych programów i gier w języku Java ME. Jest to pierwszy tego typu kurs na rynku polskim, po którym niezależnie od aktualnych umiejętności programistycznych, utworzysz własną aplikację na telefon komórkowy.

Jakie aplikacje dedykowane do telefonu komórkowego możesz stworzyć?

  • programy językowe;
  • encyklopedie i słowniki;
  • programy edukacyjne;
  • budżet domowy i programy obliczeniowe;
  • galerie;
  • bazy danych;
  • kursy;
  • edytory i czytniki tekstów;
  • programy hobbystyczne;
  • gry;

    i wiele innych, wszystko zależy od Twojej wyobraźni…

    W zależności od rodzaju maszyny wirtualnej na urządzeniu mobilnym możesz również uzyskać dostęp do funkcji wibracyjnej, podświetlania ekranu, możliwość nawiązywania rozmów, wysyłania SMS’ów czy edytowania kontaktów w książce adresowej.

    Dlaczego powstał ten kurs?

    Kilka lat temu w czasie urlopu na polu golfowym poznałem Janusza. W czasie partii golfowej Janusz nie zapisywał tradycyjnie wyników za pomocą ołówka i kartki tylko wynik wystukiwał na klawiaturze swojego telefonu. Byłem trochę zaskoczony, bo metoda ta była bardzo wygodna, ale nie słyszałem o takiej aplikacji na telefon komórkowy. Przez cały czas w trakcie rozgrywek znał aktualny wynik całej partii jak i poszczególnych dołków, co w przypadku tradycyjnego notowania wymagało obliczeń. Po rozegraniu wszystkich dołków poprosiłem o nazwę aplikacji której używał. Oto co powiedział mi Janusz:

    Tej aplikacji możesz nadać nazwę jaką chcesz ponieważ stworzyłem ją sam. Nauczyłem się robić własne programy na telefon komórkowy ponieważ na rynku jest ich mało lub są zupełnie niedostosowane do moich potrzeb. Sam stworzyłem również kilki innych aplikacji np do zarządzania czasem czy nauki słówek z języka hiszpańskiego, którego właśnie się uczę. Telefon komórkowy jest niezwykle wygodny ponieważ zawsze mam go przy sobie i zawsze jest włączony. W ciągu kilku sekund mogę uruchomić aplikację, która jest idealnie dostosowana do moich potrzeb. Ostatnio pokusiłem się nawet o napisanie prostej gry dla mojego syna, z elementami edukacyjnymi. Tworzenie tych programów to dla mnie świetna zabawa szczególnie jak widzę zdziwienie ludzi, którzy są zaskoczeni aplikacjami, które są tak spersonalizowane. 

    Jako programista z długoletnim stażem natychmiast po rozmowie z Januszem postanowiłem zgłębić tajniki tworzenia własnych aplikacji na urządzenia przenośne i dzisiaj na swoim telefonie posiadam kilkanaście programów i gier, które stworzyłem sam. W kursie tworzenia gier i programów zdradzę Ci wszystkie tajniki i doświadczenia jakie zdobyłem podczas tworzenia aplikacji zarówno do celów rozrywkowych jak i biznesowych.

Spis lekcji zawartych na kursie:

 

01 – Pobieranie i instalacja

Kurs rozpoczniemy od pobrania darmowego kompilatora oraz jego instalacji.

Czas trwania: 9 minut 35 sekund

 

02 – Pierwszy Midlet

W lekcji tej zapoznamy się z edytorem oraz podstawami programowania w Javie dla urządzeń mobilnych.

Czas trwania: 23 minuty 57 sekund

 

03 – Zmienne, rzutowanie, operatory, stałe i komentarze

Lekcja ta szczegółowo omawia typy danych, sposoby tworzenia zmiennych, rzutowanie na inne typy oraz najważniejsze operatory. Dodatkowo omówione zostały zasady tworzenia czytelnego kodu, umieszczanie komentarzy oraz tworzenie stałych.

Czas trwania: 31 minut 51 sekund

 

04 – If, Else oraz Switch

Kolejny film zapozna nas z instrukcjami warunkowymi pozwalającymi wybrać fragment kodu w zalezności od sytuacji.

Czas trwania: 22 minuty 24 sekundy

 

05 – Pętla For i While

Lekcja ta omawia bardzo dokładnie pętle, pozwalające powtarzać wybrany fragment kodu okresloną ilość razy lub do momentu zaistnienia określonego warunku.

Czas trwania: 23 minuty

 

06 – Tablice, sortowanie, lotto

Na przykładzie midletu służącego do losowania niepowtarzających się liczb, omówione zostaną tablice jedno i wielowymiarowe oraz algorytm sortowania.

Czas trwania: 28 minut 58 sekund

 

07 – Wektory

Lekcja ta omawia sposób tworzenia oraz zastosowanie obiektu Vector.

Czas trwania: 14 minut 16 sekund

 

08 – Klasy, konstruktory

W lekcji tej bardzo szczegółowo omówione zostały podstawowe zagadnienia dotyczące klas, będących esencją programowania obiektowego.

Czas trwania: 39 minut 13 sekund

 

09 – Dziedziczenie, przesłanianie

Lekcja ta na praktycznych przykładach porusza bardzo ważne zagadnienia: dziedziczenia oraz przesłaniania.

Czas trwania: 26 minut 45 sekund

 

10 – Interfejsy i polimorfizm

Interfejsy są w języku Java bardzo ważnym zagadnieniem, które zostało tutaj przedstawione w bardzo przystępny sposób. Polimorfizm natomiast w znaczny sposób ułatwia zarządzanie obiektami rożnych klas.

Czas trwania: 16 minut 19 sekund

 

11 – Wątki i wyjątki

W lekcji tej nauczysz się jak wykonywać różne fragmenty kodu równolegle z głównym kodem midletu, oraz w jaki sposób przechwycić i obsłużyć wyjątki w sposób nie zakłócający działania midletu.

Czas trwania: 29 minut 55 sekund

 

12 – Obiekt Display

Ten krótki film, pokaże Ci jak używać obiektu Display, umożliwiającego dostęp do wyświetlacza urządzenia.

Czas trwania: 10 minut 33 sekundy

 

13 – Canvas i Graphics

Obiekty Canvas i Graphics pozwalają na swobodne rysowanie po ekranie wyświetlacza. Film ten omówi wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z tymi klasami oraz zdarzenie Paint.

Czas trwania: 18 minut 45 sekund

 

14 – ImageItem

Za pomocą obiektu ImageItem w łatwy sposób możesz wczytać i wyświetlić zdjęcie na ekranie urządzenia. W filmie tym dodatkowo zobaczysz jak możesz wykonywać przekształcenia wczytanego zdjęcia.

Czas trwania: 9 minut 9 sekund

 

15 – Baza Danych

Gdy chcesz gromadzić dane swojego midletu w telefonie powinieneś posługiwać się plikiem rms, dzięki temu użytkownik nie będzie musiał potwierdzać każdorazowego zapisu danych. Film ten bardzo dokładnie omówi tworzenie takiego pliku na przykładzie bazy danych.

Czas trwania: 44 minuty 10 sekund

 

16 – Gra

Wiedza przedstawiona w poprzednich lekcjach pozwoli na napisanie gry. Film ten bardzo dokładnie pokaże Ci jak możesz stworzyć grę dopasowaną do zasobów urządzenia przenośnego, w której obiekty zachowywać będą się w naturalny sposób naśladując prawa fizyki.

Czas trwania: 58 minut 23 sekundy

Łączny czas trwania kursu: 6 godzin 47 minut i 21 sekund

  Spis Treści

01 - Pobieranie i instalacja kompilatora 09:36
02 - Pierwszy Midlet Zobacz video 24:00
03 - Zmienne, rzutowanie, operatory, stale 31:58
04 - If, Else oraz Switch 22:29
05 - Petla For i While 23:01
06 - Tablice, sortowanie, lotto 28:58
07 - Wektory 14:17
08 - Klasy, konstruktory 39:14
09 - Dziedziczenie, przesłanianie 26:45
11 - Wątki i wyjątki 29:56
12 - Obiekt Display 10:34
13 - Canvas i Graphics 18:45
14 - ImageItem 09:10
15 - Baza Danych 44:11
16 - Gra 58:23
Łączna długość kursu 6 godz. 31 min.

  Autor Kursu

Avatar Daniel Tokarz Daniel Tokarz

Daniel Tokarz – licencjonowany pośrednik nieruchomości, certyfikowany home stager, licencjonowany operator drona (UAVO) obecnie w trakcie zdobywania uprawnień rzeczoznawcy majątkowego, inwestor giełdowy.

Sam Tworzę Programy i Gry Na Telefon Komórkowy

  6 godz. 31 min. materiałów video

  2 zapisanych kursantów

  15 lekcji video

  Certyfikat odbycia kursu

  System pomocy do każdej lekcji

  Dożywotni dostęp online

  Mobilny dostęp z całego świata

  Autor kursu: Daniel Tokarz

  Faktura od autora: Tak